Yalan - sanat Konuşmaları

Stok Kodu:
9786055809034
Boyut:
0x0
Sayfa Sayısı:
76
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2009-01
Kapak Türü:
Canan Suner
Kağıt Türü:
2.Hamur
Kategori:
11,00
9786055809034
533585
Yalan - sanat Konuşmaları
Yalan - sanat Konuşmaları
11.00
Ahmed Adnan Saygunun pek bilinmeyen Yalan-Sanat Konuşmaları kitabı adlı 64 yıl sonra yeniden yayınlandı… Ahmed Adnan Saygunun 1943 yılında Ulus Gazetesinde yazdığı yazılardan derleyerek ilk defa 1945 yılında yayınladığı ve çoksesli müzikte ulusalcılıkla ilgili söylemlerini Ben temsillerle söz söyleyeceğim diyerek betimlediği bu kitabı, Müzikolog Seyit Yöre tarafından yayına hazırlanarak Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi içinde yeniden yayınlandı. Yalan-Sanat Konuşmaları, Bağlam Yayınlarından daha önce yayınlanan Biyografya 5-Ahmed Adnan Saygun adlı çalışmadan sonra Ahmed Adnan Saygunla ilgili ikinci kitaptır. Yalan-Sanat Konuşmaları, Saygunun görüşlerinin yanı sıra Seyit Yörenin çeşitli açıklamalarıyla da desteklenmiştir. Yalan-Sanat Konuşmaları, sadece müzik alanını değil, Ahmed Adnan Saygunun işlediği konular itibariyle, Edebiyat, Felsefe, Tarih, Sanat Tarihi ve Sosyoloji gibi birçok alana da fikir verebilecektir. Ahmet Adnan SAYGUN Besteci- Etnomüzikolog, 1907de İzmirde doğdu. İlk müzik derslerini 13 yaşındayken İsmail Zühtü, Rosati ve Macar Tevfik Beyden aldı. 1924te kendi kendine piyano, armoni ve kontrpuan çalıştı. 1928de İzmir Erkek Lisesine müzik öğretmeni olarak atandı. 1928de devletçe açılmış olan sınavı kazanarak, müzik eğitimi için Parise gönderildi. Pariste Schola Cantorumda Vincent dIndy ile kompozisyon, Eugene Borrel ile füg, armoni, kontrapuan ve kompozisyon, Paul Le Flem ile kontrapuan, Amedee Gastoue ile chant Gregorien, Edward Souberbielle ile org çalıştı. Saygun 1931de yurda dönerek Ankara Musiki Muallim Mektebinde kontrpuan ve armoni öğretmenliğine başladı. 1934 yılında öğretmenlik ile birlikte Riyaset-i Cumhir Filarmoni Orkestrasına şef olarak atandı. Yine aynı tarihte İran Şahının Ankarayı ziyareti sebebiyle, Atatürkün isteği üzerine ve çok kısa sürede ilk Türk operası olan Özsoyu yazdı. 1936-39 yılları arasında İstanbul Belediye Konservatuvarında öğretmenlik yaptı ve 1939 yılında Halkevleri Bürosu Sanat Müşaviri ve Halkevleri Müfettişi olarak Ankaraya döndü. Bu göreve de 1950 yılına kadar devam etti. 1940ta Ses ve Tel Birliğini kurarak çoksesli müziği tanıtıcı konserler düzenledi. Saygun, aralarında Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Heyeti ile Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu da olmak üzere birçok kuruluşta görev yapmıştır, yurt dışında da, 1946 yılından başlayarak bazı uluslararası kurumların yönetim kurulu üyeliklerinde bulunmuştur. 1946 yılında Ankara Devlet Konservatuarına kompozisyon öğretmeni olarak atandı ve emekli olduğu 1972 yılına kadar bu göreve devam etti. 1971 yılında Devlet Sanatçılığı Kanunu yürürlüğe girdikten sonra Devlet Sanatçısı unvanı ilk olarak Ahmed Adnan Sayguna verilmiştir. 1973 yılında İstanbula, şimdi adını taşıyan caddedeki eve yerleşti ve hayatının son 17 yılının eserlerini bu apartmanda verdi. Bu arada 1983 yılından itibaren kompozisyon ve etnomüzikoloji öğretmenliği yaptı. 1983 yılında da Profesörlük ünvanı, yine kendi alanında ilk olarak kendisine uygun görülmüştür. 1991de öldüğünde Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarında ve Bilkent Üniversitesinde kompozisyon öğretmenliğine devam ediyordu. Saygun, 1949 yılından itibaren birçok uluslararası müzikbilim kongresinde, etnomüzikolojik bildiriler sunmuştur.Başlıca Yapıtları: Özsoy, Taşbebek, Kerem ve Köroğlu operaları, Yunus Emre Oratoryosu, Bir Orman Masalı ve Gılgamış Baleleri, 1 Keman Konçertosu, 1 Viyola Konçertosu ve 1 Piyano Konçertosu ile çeşitli oda müziği ve solo çalgı, koro ve vokal eserleri. Kompozisyon çalışmalarının dışında, müzikle ilgili yayınlanmış çeşitli kitapları makaleleri ve bildirileri bulunmaktadır (Bkz. http ://mssf.bilkent.edu.tr/turk/Adnan/).
Ahmed Adnan Saygunun pek bilinmeyen Yalan-Sanat Konuşmaları kitabı adlı 64 yıl sonra yeniden yayınlandı… Ahmed Adnan Saygunun 1943 yılında Ulus Gazetesinde yazdığı yazılardan derleyerek ilk defa 1945 yılında yayınladığı ve çoksesli müzikte ulusalcılıkla ilgili söylemlerini Ben temsillerle söz söyleyeceğim diyerek betimlediği bu kitabı, Müzikolog Seyit Yöre tarafından yayına hazırlanarak Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi içinde yeniden yayınlandı. Yalan-Sanat Konuşmaları, Bağlam Yayınlarından daha önce yayınlanan Biyografya 5-Ahmed Adnan Saygun adlı çalışmadan sonra Ahmed Adnan Saygunla ilgili ikinci kitaptır. Yalan-Sanat Konuşmaları, Saygunun görüşlerinin yanı sıra Seyit Yörenin çeşitli açıklamalarıyla da desteklenmiştir. Yalan-Sanat Konuşmaları, sadece müzik alanını değil, Ahmed Adnan Saygunun işlediği konular itibariyle, Edebiyat, Felsefe, Tarih, Sanat Tarihi ve Sosyoloji gibi birçok alana da fikir verebilecektir. Ahmet Adnan SAYGUN Besteci- Etnomüzikolog, 1907de İzmirde doğdu. İlk müzik derslerini 13 yaşındayken İsmail Zühtü, Rosati ve Macar Tevfik Beyden aldı. 1924te kendi kendine piyano, armoni ve kontrpuan çalıştı. 1928de İzmir Erkek Lisesine müzik öğretmeni olarak atandı. 1928de devletçe açılmış olan sınavı kazanarak, müzik eğitimi için Parise gönderildi. Pariste Schola Cantorumda Vincent dIndy ile kompozisyon, Eugene Borrel ile füg, armoni, kontrapuan ve kompozisyon, Paul Le Flem ile kontrapuan, Amedee Gastoue ile chant Gregorien, Edward Souberbielle ile org çalıştı. Saygun 1931de yurda dönerek Ankara Musiki Muallim Mektebinde kontrpuan ve armoni öğretmenliğine başladı. 1934 yılında öğretmenlik ile birlikte Riyaset-i Cumhir Filarmoni Orkestrasına şef olarak atandı. Yine aynı tarihte İran Şahının Ankarayı ziyareti sebebiyle, Atatürkün isteği üzerine ve çok kısa sürede ilk Türk operası olan Özsoyu yazdı. 1936-39 yılları arasında İstanbul Belediye Konservatuvarında öğretmenlik yaptı ve 1939 yılında Halkevleri Bürosu Sanat Müşaviri ve Halkevleri Müfettişi olarak Ankaraya döndü. Bu göreve de 1950 yılına kadar devam etti. 1940ta Ses ve Tel Birliğini kurarak çoksesli müziği tanıtıcı konserler düzenledi. Saygun, aralarında Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Heyeti ile Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu da olmak üzere birçok kuruluşta görev yapmıştır, yurt dışında da, 1946 yılından başlayarak bazı uluslararası kurumların yönetim kurulu üyeliklerinde bulunmuştur. 1946 yılında Ankara Devlet Konservatuarına kompozisyon öğretmeni olarak atandı ve emekli olduğu 1972 yılına kadar bu göreve devam etti. 1971 yılında Devlet Sanatçılığı Kanunu yürürlüğe girdikten sonra Devlet Sanatçısı unvanı ilk olarak Ahmed Adnan Sayguna verilmiştir. 1973 yılında İstanbula, şimdi adını taşıyan caddedeki eve yerleşti ve hayatının son 17 yılının eserlerini bu apartmanda verdi. Bu arada 1983 yılından itibaren kompozisyon ve etnomüzikoloji öğretmenliği yaptı. 1983 yılında da Profesörlük ünvanı, yine kendi alanında ilk olarak kendisine uygun görülmüştür. 1991de öldüğünde Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarında ve Bilkent Üniversitesinde kompozisyon öğretmenliğine devam ediyordu. Saygun, 1949 yılından itibaren birçok uluslararası müzikbilim kongresinde, etnomüzikolojik bildiriler sunmuştur.Başlıca Yapıtları: Özsoy, Taşbebek, Kerem ve Köroğlu operaları, Yunus Emre Oratoryosu, Bir Orman Masalı ve Gılgamış Baleleri, 1 Keman Konçertosu, 1 Viyola Konçertosu ve 1 Piyano Konçertosu ile çeşitli oda müziği ve solo çalgı, koro ve vokal eserleri. Kompozisyon çalışmalarının dışında, müzikle ilgili yayınlanmış çeşitli kitapları makaleleri ve bildirileri bulunmaktadır (Bkz. http ://mssf.bilkent.edu.tr/turk/Adnan/).
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat