Türk Müziğinin Çokseslendirilmesinde Tonal Armoni

Stok Kodu:
9786257915571
Sayfa Sayısı:
245
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
329,00
Taksitli fiyat: 9 x 40,21
KARGO BEDAVA
9786257915571
591626
Türk Müziğinin Çokseslendirilmesinde Tonal Armoni
Türk Müziğinin Çokseslendirilmesinde Tonal Armoni
329.00
Türk müziği ve çokseslilik, özellikle Cumhuriyetin ilk yıllarından beri ciddi olarak ele alınmış konulardır. Kaldı ki ilk dönem bestecilerimiz bu alanda çok güzel örnekler, eserler vermişlerdir. Bestecilerimiz işin kuramsal boyutundan daha çok uygulama boyutuyla ilgilenmişlerdir. Kemal İlerici bu konuşa dörtlü armoni iddiası ile ortaya çıkmış ve dörtlü akorların sistematik kullanımıyla Türk müziğinin armonilenmesinin kitabını yazmıştır.

Bazı yönleriyle iyi bir çalışma olsa da geniş bir kitlede ilgi görmemiştir. Kaldı ki İlerici yeni bir şey de bulmamıştır. Sadece makam dizilerinin sesleri üzerine kurguladığı dörtlü akorları armonisinde kullanmıştır. Bahadır Çokamay'ın çalışmasını ayrıntılı bir şekilde tetkik ettim.

Çalışmada yöntem ve metot olarak İlerici'ninkine benzer yanlar olsa da konuyu bir adım daha ileri taşıyarak, tonal armoniyle yapılan çokseslilik uygulamalarına daha sistematik ve kuramsal bir bakış açısı getirmiştir. Türk müziği ve çokseslilik konularında daha önce kompozisyon ve icra çalışmaları yapmış biri olarak söylemeliyim ki Bahadır'ın çalışması Türk müziği eğitimi camiasına ve hayatına yeni bir soluk getirecektir.

Prof. Erol Erdinç
Orkestra Şefi- Besteci
H.Ü Ankara Devlet Konservatuvarı
Türk müziği ve çokseslilik, özellikle Cumhuriyetin ilk yıllarından beri ciddi olarak ele alınmış konulardır. Kaldı ki ilk dönem bestecilerimiz bu alanda çok güzel örnekler, eserler vermişlerdir. Bestecilerimiz işin kuramsal boyutundan daha çok uygulama boyutuyla ilgilenmişlerdir. Kemal İlerici bu konuşa dörtlü armoni iddiası ile ortaya çıkmış ve dörtlü akorların sistematik kullanımıyla Türk müziğinin armonilenmesinin kitabını yazmıştır.

Bazı yönleriyle iyi bir çalışma olsa da geniş bir kitlede ilgi görmemiştir. Kaldı ki İlerici yeni bir şey de bulmamıştır. Sadece makam dizilerinin sesleri üzerine kurguladığı dörtlü akorları armonisinde kullanmıştır. Bahadır Çokamay'ın çalışmasını ayrıntılı bir şekilde tetkik ettim.

Çalışmada yöntem ve metot olarak İlerici'ninkine benzer yanlar olsa da konuyu bir adım daha ileri taşıyarak, tonal armoniyle yapılan çokseslilik uygulamalarına daha sistematik ve kuramsal bir bakış açısı getirmiştir. Türk müziği ve çokseslilik konularında daha önce kompozisyon ve icra çalışmaları yapmış biri olarak söylemeliyim ki Bahadır'ın çalışması Türk müziği eğitimi camiasına ve hayatına yeni bir soluk getirecektir.

Prof. Erol Erdinç
Orkestra Şefi- Besteci
H.Ü Ankara Devlet Konservatuvarı
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 329,00    329,00   
2 171,08    342,16   
3 116,25    348,74   
6 59,22    355,32   
9 40,21    361,90   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 329,00    329,00   
2 171,08    342,16   
3 116,25    348,74   
6 59,22    355,32   
9 40,21    361,90   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 329,00    329,00   
2 171,08    342,16   
3 116,25    348,74   
6 59,22    355,32   
9 40,21    361,90   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 329,00    329,00   
2 171,08    342,16   
3 116,25    348,74   
6 59,22    355,32   
9 40,21    361,90   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 329,00    329,00   
2 171,08    342,16   
3 116,25    348,74   
6 59,22    355,32   
9 40,21    361,90   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat