Tevhid Edep ve Marifet

Stok Kodu:
9786059925440
Boyut:
13,5x2
Sayfa Sayısı:
174
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
125,00
9786059925440
447490
Tevhid Edep ve Marifet
Tevhid Edep ve Marifet
125.00
Mârifet ve ilim arasinda bazi farklar vardir. Mârifet insan için kullanilirken Allah'in bilgisini ifade etmek üzere mârifet kelimesi kullanilmaz. Bunun sebebi mârifeti cehaletin öncelemis olmasidir. Tasavvufun gelisimiyle birlikte mârifet ile bilgi ayrimi sûfîleri geleneksel din âlimlerinden ayirt etmek üzere kullanilmistir. Bunun baslica sebebi mârifet ile zevk ve hâl arasindaki yakin irtibattir. Zevk veya hâl bilginin tarzi ve kesinligiyle ilgili bir nitelemedir. Içsellestirilmis bilgi için mârifet tabirini kullanmakla sûfîler öteki din âlimlerinden kendilerini ayirt etmislerdir. Mârifet bu anlamiyla bilgiden daha çok amel ve ahlâka yakin bir kavramdir. Sûfîler yeni bir bilgi kazanmak için tasavvufa yönelmez, onlarin meselesi idrak araçlariyla kazanilmis bilginin "zevk” yoluyla kesinlestirilmesinden ibarettir. Bu durumda önceki bilgi zanna karsilik gelirken "zevk” yoluyla kesinlesen; bilgi mârifet veya gerçek bilgi adini kazanir. Elinizdeki eser Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 109-111. kisimlar ve 168-177. bölümleri içermektedir. Ibnü'l-Arabî Fütûhât'ta genis yer tutan mârifet ve edeb bahislerinin bazi bölümlerini burada ele almistir..
Mârifet ve ilim arasinda bazi farklar vardir. Mârifet insan için kullanilirken Allah'in bilgisini ifade etmek üzere mârifet kelimesi kullanilmaz. Bunun sebebi mârifeti cehaletin öncelemis olmasidir. Tasavvufun gelisimiyle birlikte mârifet ile bilgi ayrimi sûfîleri geleneksel din âlimlerinden ayirt etmek üzere kullanilmistir. Bunun baslica sebebi mârifet ile zevk ve hâl arasindaki yakin irtibattir. Zevk veya hâl bilginin tarzi ve kesinligiyle ilgili bir nitelemedir. Içsellestirilmis bilgi için mârifet tabirini kullanmakla sûfîler öteki din âlimlerinden kendilerini ayirt etmislerdir. Mârifet bu anlamiyla bilgiden daha çok amel ve ahlâka yakin bir kavramdir. Sûfîler yeni bir bilgi kazanmak için tasavvufa yönelmez, onlarin meselesi idrak araçlariyla kazanilmis bilginin "zevk” yoluyla kesinlestirilmesinden ibarettir. Bu durumda önceki bilgi zanna karsilik gelirken "zevk” yoluyla kesinlesen; bilgi mârifet veya gerçek bilgi adini kazanir. Elinizdeki eser Fütûhât-i Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 109-111. kisimlar ve 168-177. bölümleri içermektedir. Ibnü'l-Arabî Fütûhât'ta genis yer tutan mârifet ve edeb bahislerinin bazi bölümlerini burada ele almistir..
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,00    125,00   
2 65,00    130,00   
3 44,17    132,50   
6 22,50    135,00   
9 15,28    137,50   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,00    125,00   
2 65,00    130,00   
3 44,17    132,50   
6 22,50    135,00   
9 15,28    137,50   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,00    125,00   
2 65,00    130,00   
3 44,17    132,50   
6 22,50    135,00   
9 15,28    137,50   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,00    125,00   
2 65,00    130,00   
3 44,17    132,50   
6 22,50    135,00   
9 15,28    137,50   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,00    125,00   
2 65,00    130,00   
3 44,17    132,50   
6 22,50    135,00   
9 15,28    137,50   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat