Tanrısız Ahlak?

Stok Kodu:
9789755396361
Boyut:
13x1
Sayfa Sayısı:
160
Baskı:
6
Basım Tarihi:
2016-01
Çeviren:
Attila Tuygan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
120,00
102,00
9789755396361
408256
Tanrısız Ahlak?
Tanrısız Ahlak?
102.00

Ilk sözcügün üstü niye çizili? Çünkü bu kitabin amaci, Tanrisiz ahlak konusunda bir sorun olmadigini göstermektir. Felsefe profesörü Walter Sinnott-Armstrong, dini ele alirken esasen ahlakin neden hiçbir anlam tasimadigini göstermek amaciyla bu kitabi yazdigini belirtir. Dostoyevski'nin roman kahramani Ivan Karamazov, "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" der. Bu dogmayi kabul eden ateistler, ahlakin sübjektif olduguna hükmederler. Bu dogmayi kabul eden teistlerse, ateistlerin tehlikeli olduklarina inanir. Bu çekismede her iki tarafin da hatali oldugunu ve gaflarinin, "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" biçiminde müstereken yaptiklari yanlis varsayimlarindan kaynaklandigini göstermek isteyen bu kitap, Karamazov'un bu popüler ifadesine yönelik uzunca bir tekziptir. "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" varsayimi konusunda insanlarin sadece iki seçenegi var: Ya (a) Tanri'ya inanmak ve bir dine mensup olmak ya da (b) kendilerinin ve dostlarinin ahlaken iyi olmadiklarini ve kendilerine zarar verenlerin ahlaken kötü olduklarini; çünkü hiçbir seyin gerçekten ahlaken iyi veya kötü, dogru veya yanlis olmadigini kabul etmek zorundalar. Çogu kimse bir üçüncü seçenegi arzulamaktadir; bunun nedenini anlamak kolay. Tanri'ya inansalar bile, herhangi bir Tanri'ya ya da kendi inandiklari Tanri'ya inanmayan arkadaslariyla paylasabilecekleri bir ahlak istiyorlar hâlâ. Bu kitapta yazar, Tanri'nin varligi aleyhine üç argüman sunuyor. Buna göre: Birincisi, mutlak güce sahip ve toptan iyi bir Tanri, dünyamizdaki kötülük miktari ve türleriyle bagdasmamakta. Ikincisi, ebedi ve degismez bir Tanri'nin zaman içindeki olaylarda hiçbir etkisi olamaz, dolayisiyla dünyayi yaratamaz veya dualara cevap veremez. Üçüncüsü, eger Tanri olsaydi, O'nun varligi açisindan bizim bulabilecegimizden çok daha iyi kanitlarimiz olurdu. Dini inançlara saygi duymak ve nezaket, ateistlerin sessiz kalmasi demek degildir. Dini inançlara yöneltilecek elestiriler nedense kabalik ya da anayasaya aykirilik olarak görülüyor; ancak hiç de öyle degildir. Bu konulari düsünüp merak edenler için zevkle okunacak bir kitap Tanrisiz Ahlak? (Tanitim Bülteninden)

Ilk sözcügün üstü niye çizili? Çünkü bu kitabin amaci, Tanrisiz ahlak konusunda bir sorun olmadigini göstermektir. Felsefe profesörü Walter Sinnott-Armstrong, dini ele alirken esasen ahlakin neden hiçbir anlam tasimadigini göstermek amaciyla bu kitabi yazdigini belirtir. Dostoyevski'nin roman kahramani Ivan Karamazov, "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" der. Bu dogmayi kabul eden ateistler, ahlakin sübjektif olduguna hükmederler. Bu dogmayi kabul eden teistlerse, ateistlerin tehlikeli olduklarina inanir. Bu çekismede her iki tarafin da hatali oldugunu ve gaflarinin, "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" biçiminde müstereken yaptiklari yanlis varsayimlarindan kaynaklandigini göstermek isteyen bu kitap, Karamazov'un bu popüler ifadesine yönelik uzunca bir tekziptir. "Tanri öldüyse, her sey mubahtir" varsayimi konusunda insanlarin sadece iki seçenegi var: Ya (a) Tanri'ya inanmak ve bir dine mensup olmak ya da (b) kendilerinin ve dostlarinin ahlaken iyi olmadiklarini ve kendilerine zarar verenlerin ahlaken kötü olduklarini; çünkü hiçbir seyin gerçekten ahlaken iyi veya kötü, dogru veya yanlis olmadigini kabul etmek zorundalar. Çogu kimse bir üçüncü seçenegi arzulamaktadir; bunun nedenini anlamak kolay. Tanri'ya inansalar bile, herhangi bir Tanri'ya ya da kendi inandiklari Tanri'ya inanmayan arkadaslariyla paylasabilecekleri bir ahlak istiyorlar hâlâ. Bu kitapta yazar, Tanri'nin varligi aleyhine üç argüman sunuyor. Buna göre: Birincisi, mutlak güce sahip ve toptan iyi bir Tanri, dünyamizdaki kötülük miktari ve türleriyle bagdasmamakta. Ikincisi, ebedi ve degismez bir Tanri'nin zaman içindeki olaylarda hiçbir etkisi olamaz, dolayisiyla dünyayi yaratamaz veya dualara cevap veremez. Üçüncüsü, eger Tanri olsaydi, O'nun varligi açisindan bizim bulabilecegimizden çok daha iyi kanitlarimiz olurdu. Dini inançlara saygi duymak ve nezaket, ateistlerin sessiz kalmasi demek degildir. Dini inançlara yöneltilecek elestiriler nedense kabalik ya da anayasaya aykirilik olarak görülüyor; ancak hiç de öyle degildir. Bu konulari düsünüp merak edenler için zevkle okunacak bir kitap Tanrisiz Ahlak? (Tanitim Bülteninden)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,00    102,00   
2 53,04    106,08   
3 36,04    108,12   
6 18,36    110,16   
9 12,47    112,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,00    102,00   
2 53,04    106,08   
3 36,04    108,12   
6 18,36    110,16   
9 12,47    112,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,00    102,00   
2 53,04    106,08   
3 36,04    108,12   
6 18,36    110,16   
9 12,47    112,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,00    102,00   
2 53,04    106,08   
3 36,04    108,12   
6 18,36    110,16   
9 12,47    112,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,00    102,00   
2 53,04    106,08   
3 36,04    108,12   
6 18,36    110,16   
9 12,47    112,20   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat