Selefîlik ve Selafî Tefsir Anlayışı

Stok Kodu:
9786052174234
Boyut:
0x0
Sayfa Sayısı:
384
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
190,00
152,00
Taksitli fiyat: 9 x 18,58
9786052174234
501846
Selefîlik ve Selafî Tefsir Anlayışı
Selefîlik ve Selafî Tefsir Anlayışı
152.00
Selefîlik, Asr-ı Saadetin; İslâm'ı anlama, yorumlama ve yaşama bağlamında model alınması ve bu modelin korunmasına yönelik gelenekçi ve muhafazakâr bir çizgiyi ifade eder. Bu haliyle Selefîliğin, dînî olduğu kadar, siyasî yönünün de bulunduğu su götürmez bir gerçektir. Bu çizgi, Kitap ve Sünnet'i anlamada nassçı ve lafızcı yaklaşımıyla, başta Ahmed b. Hanbel olmak üzere, İbn Teymiyye ve Muhammed b. Abdülvehhâb eliyle Hanbelî Selefîliği olarak günümüze taşınmış ve siyasal bir harekete dönüşmüştür. Selefî teolojinin İbn Teymiyye tarafından oluşturulduğunu, Muhammed b. Abdülvehhâb eliyle de siyasallaştırıldığını söylemek mümkündür. Katı nassçı ve lafızcı, zamanı Asr-ı Saadete bağlayan, tarihî süreçteki dînî/siyâsî anlayış ve tecrübeyi tümüyle reddeden bu hareket, re'ye dayanan kıyâs ve ictihâd gibi aklî istişhâda karşı çıkmış ve bu sebeple çözümlenemeyen meseleler onu sertliğe ve radikalizme sevketmiştir.

Vehhâbî Selefîliğinin katı nassçı ve lafızcı muhafazakâr yapısı, günümüzde asla dönüş gibi masum bir gerekçeyi bayraklaştıran, ancak yaptıkları asla İslâm'a hizmet olmayan birtakım örgütlerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu örgütler, marjinal olmakla birlikte, gelenekçi ve muhafazakar kesimlerde -Selefî anlayış bağlamında- büyük bir toplumsal ve siyasî tabana sahiptir. Aklı dışlayan ve Kur'ân'ı Asr-ı Saadet'e hapseden bu anlayış, Müslümanlara zarar verdiği kadar, gayri müslim emperyalistleri de o derece memnun etmektedir.
Selefîlik, Asr-ı Saadetin; İslâm'ı anlama, yorumlama ve yaşama bağlamında model alınması ve bu modelin korunmasına yönelik gelenekçi ve muhafazakâr bir çizgiyi ifade eder. Bu haliyle Selefîliğin, dînî olduğu kadar, siyasî yönünün de bulunduğu su götürmez bir gerçektir. Bu çizgi, Kitap ve Sünnet'i anlamada nassçı ve lafızcı yaklaşımıyla, başta Ahmed b. Hanbel olmak üzere, İbn Teymiyye ve Muhammed b. Abdülvehhâb eliyle Hanbelî Selefîliği olarak günümüze taşınmış ve siyasal bir harekete dönüşmüştür. Selefî teolojinin İbn Teymiyye tarafından oluşturulduğunu, Muhammed b. Abdülvehhâb eliyle de siyasallaştırıldığını söylemek mümkündür. Katı nassçı ve lafızcı, zamanı Asr-ı Saadete bağlayan, tarihî süreçteki dînî/siyâsî anlayış ve tecrübeyi tümüyle reddeden bu hareket, re'ye dayanan kıyâs ve ictihâd gibi aklî istişhâda karşı çıkmış ve bu sebeple çözümlenemeyen meseleler onu sertliğe ve radikalizme sevketmiştir.

Vehhâbî Selefîliğinin katı nassçı ve lafızcı muhafazakâr yapısı, günümüzde asla dönüş gibi masum bir gerekçeyi bayraklaştıran, ancak yaptıkları asla İslâm'a hizmet olmayan birtakım örgütlerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu örgütler, marjinal olmakla birlikte, gelenekçi ve muhafazakar kesimlerde -Selefî anlayış bağlamında- büyük bir toplumsal ve siyasî tabana sahiptir. Aklı dışlayan ve Kur'ân'ı Asr-ı Saadet'e hapseden bu anlayış, Müslümanlara zarar verdiği kadar, gayri müslim emperyalistleri de o derece memnun etmektedir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,00    152,00   
2 79,04    158,08   
3 53,71    161,12   
6 27,36    164,16   
9 18,58    167,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,00    152,00   
2 79,04    158,08   
3 53,71    161,12   
6 27,36    164,16   
9 18,58    167,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,00    152,00   
2 79,04    158,08   
3 53,71    161,12   
6 27,36    164,16   
9 18,58    167,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,00    152,00   
2 79,04    158,08   
3 53,71    161,12   
6 27,36    164,16   
9 18,58    167,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,00    152,00   
2 79,04    158,08   
3 53,71    161,12   
6 27,36    164,16   
9 18,58    167,20   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat