Hak Kavramı Devletin Dönüşümü Üzerine Üç Konferans

Stok Kodu:
9786059460606
Sayfa Sayısı:
184
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-01
Çeviren:
Edip Serdengeçti
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%18 indirimli
190,00
155,80
Taksitli fiyat: 9 x 19,04
9786059460606
581798
Hak Kavramı Devletin Dönüşümü Üzerine Üç Konferans
Hak Kavramı Devletin Dönüşümü Üzerine Üç Konferans
155.80
Leon Duguit'nin hukuk anlayışı Auguste Comte ve Emile Durkheim'ın sosyolojisinden kök alır. Duguit'ye göre, hak sahibi özneyi esas alan hukuk sübjektiftir. Kişinin doğuştan gelen, mutlak birtakım hakkı olduğu düşüncesi metafizik, düşünsel evreye özgüdür. Ona göre, Comte'un belirttiği üzere insanlığın pozitif evresinde, metafizik kavramlara dayanan böylesi bir hukuk anlayışına yer yoktur.

Duguit bireyin mutlak hakları olduğu fikrine dayanan bir hukuk anlayışına olduğu gibi siyasal iktidara mutlak bir irade bahşettiğini düşündüğü egemenlik düşüncesine de karşı çıkmaktadır. Bu konudaki ifadeleri Kanun var olmayan bir genel iradenin veya bir devlet iradesinin ifadesi değildir. Onu tanzim eden birkaç kişinin iradesinin ürünüdür ve Kamu gücünü esas alan rejimden diktatörlük ve tiranlık rejimine geçmek için sadece bir adım atmak yeterlidir diyecek kadar serttir.

Duguit'nin Paris'te L'École des Hautes Études Sociales'de yani Tedkikât-ı İctimaiye Mektebinde vermiş olduğu üç konferansı içeren bu çeviri, Darülfünun Hukuk Fakültesi Mecmuası'nın Eylül 1924'te yayımlanan 16. sayısından itibaren sıralı toplam üç sayısında tefrika edilmiştir. Edip Serdengeçti'nin çevirdiği metnin orijinal adı Le Droit Social, Le Droit Individuel et la Transformation de l'État'dır. İlk baskısı 1908'de yapılmış, 1911'de ikinci baskıya girmiştir. Bu ikinci baskıyı esas alan Serdengeçti çevirisi, ilk kez Latin harfleri ile yayınlanıyor.
Leon Duguit'nin hukuk anlayışı Auguste Comte ve Emile Durkheim'ın sosyolojisinden kök alır. Duguit'ye göre, hak sahibi özneyi esas alan hukuk sübjektiftir. Kişinin doğuştan gelen, mutlak birtakım hakkı olduğu düşüncesi metafizik, düşünsel evreye özgüdür. Ona göre, Comte'un belirttiği üzere insanlığın pozitif evresinde, metafizik kavramlara dayanan böylesi bir hukuk anlayışına yer yoktur.

Duguit bireyin mutlak hakları olduğu fikrine dayanan bir hukuk anlayışına olduğu gibi siyasal iktidara mutlak bir irade bahşettiğini düşündüğü egemenlik düşüncesine de karşı çıkmaktadır. Bu konudaki ifadeleri Kanun var olmayan bir genel iradenin veya bir devlet iradesinin ifadesi değildir. Onu tanzim eden birkaç kişinin iradesinin ürünüdür ve Kamu gücünü esas alan rejimden diktatörlük ve tiranlık rejimine geçmek için sadece bir adım atmak yeterlidir diyecek kadar serttir.

Duguit'nin Paris'te L'École des Hautes Études Sociales'de yani Tedkikât-ı İctimaiye Mektebinde vermiş olduğu üç konferansı içeren bu çeviri, Darülfünun Hukuk Fakültesi Mecmuası'nın Eylül 1924'te yayımlanan 16. sayısından itibaren sıralı toplam üç sayısında tefrika edilmiştir. Edip Serdengeçti'nin çevirdiği metnin orijinal adı Le Droit Social, Le Droit Individuel et la Transformation de l'État'dır. İlk baskısı 1908'de yapılmış, 1911'de ikinci baskıya girmiştir. Bu ikinci baskıyı esas alan Serdengeçti çevirisi, ilk kez Latin harfleri ile yayınlanıyor.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,80    155,80   
2 81,02    162,03   
3 55,05    165,15   
6 28,04    168,26   
9 19,04    171,38   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,80    155,80   
2 81,02    162,03   
3 55,05    165,15   
6 28,04    168,26   
9 19,04    171,38   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,80    155,80   
2 81,02    162,03   
3 55,05    165,15   
6 28,04    168,26   
9 19,04    171,38   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,80    155,80   
2 81,02    162,03   
3 55,05    165,15   
6 28,04    168,26   
9 19,04    171,38   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 155,80    155,80   
2 81,02    162,03   
3 55,05    165,15   
6 28,04    168,26   
9 19,04    171,38   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat