Felsefi Hermenötik ve Yazarın Niyeti

Stok Kodu:
9789756768068
Sayfa Sayısı:
152
Basım Tarihi:
1999-01
Kategori:
%20 indirimli
9,26
7,41
9789756768068
604625
Felsefi Hermenötik ve Yazarın Niyeti
Felsefi Hermenötik ve Yazarın Niyeti
7.41

Yazili bir metnin dogru anlasilmasinin ölçütü ve standardi nedir? Örnegin bu ölçüt metnin yazili halinin, içerdigi önermelerin karsilik geldigi anlamlarin birebir bulunmasi midir? Yani metnin, önermelerden ibaret muhtevasinin sifrelerinin çözülmesiylel anlamin kilidi açilir m? Yazili metin böylesi bir sifreleme isleminden ibaretse, kuskusuz, sifreleyen ile sifreyi açan kisinin anlam ufuklari arasinda birebir karsilikliligin olmasi gerekiyor. Oysa böyle bir karsililiklik varsayimina ciddi itirazlar yöneltilmistir. Bu itirazlar; büyük ölçüde, bir metnin anlaminin artik yazarin niyetine indirgenebilmekten fazla ve özerk bir belirlenime tabi olduguna dikkat çekmislerdir. Hermenötikte, ister yazili ister sözlü bir metnin anlaminin yorumlanmasinda, yazarin niyetinin önemi üzerine yapilan tartismalar agirlikli bir yer tutmaktadir. Yorumun nihai amacinin yazarin kast ve niyetine ulasmak oldugunu söyleyenlerden, yazarin hiçbir önemi olmadigini söyleyenlerden, yazarin hiçbir önemi olmadigini söyleyenlere kadar bu konuda bir görüs çesitliligi meydana gelmistir. Bu çesitlilik içerisinde Gadamer'in felsefi hermenötigi, Heidegger'in Dasein hermenötigini izleyerek, anlamanin ontolojik bakis açisindan, yöntem fikrinin metnin hakikatiyle ilgili tarihsel tecrübenin biricikligini yakalayamayacak kadar sinirlayici oldugunu bu nedenle yorum sorununa bir yöntem sorunu olarak yaklasmanin; gerçegi daha isin basinda kaçirmak oldugunu iddia eder. O yüzden Gadamer, niyetselcilerin indirgemeci yaklasimlarini anlam ve dilin ontolojik boyutuna yönelerek reddetmektedir. Burhanettin Tatar, büyük ölçüde Gadamer'in bu felsefi hermenötik çizgisinin, yazarin niyeti sorunu baglamindaki konumunu irdelemekte, bu konuda Hirsch tarafindan gelistirilen ve Anglo-Amerikan izleyicileri tarafindan sürdürülen hermenötik gelenek içerisindeki yerini tartismaktadir. Bu arada yazarin niyeti baglaminda çagdas hermenötikçiler arasinda yapilan tartismalar ve Gadamer'in bunlara cevabi büyük bir vukufiyetle ele alinmaktadir. Özgün hali The Catolic University of America'da verilmis bir doktora tezi olan bu eserin, özellikle ilahiyat ve kutsal metinlerin yorumlanmasi konusundaki tartismalara da önemli bir katkisi olacagini umuyoruz.(Arka Kapak)

Yazili bir metnin dogru anlasilmasinin ölçütü ve standardi nedir? Örnegin bu ölçüt metnin yazili halinin, içerdigi önermelerin karsilik geldigi anlamlarin birebir bulunmasi midir? Yani metnin, önermelerden ibaret muhtevasinin sifrelerinin çözülmesiylel anlamin kilidi açilir m? Yazili metin böylesi bir sifreleme isleminden ibaretse, kuskusuz, sifreleyen ile sifreyi açan kisinin anlam ufuklari arasinda birebir karsilikliligin olmasi gerekiyor. Oysa böyle bir karsililiklik varsayimina ciddi itirazlar yöneltilmistir. Bu itirazlar; büyük ölçüde, bir metnin anlaminin artik yazarin niyetine indirgenebilmekten fazla ve özerk bir belirlenime tabi olduguna dikkat çekmislerdir. Hermenötikte, ister yazili ister sözlü bir metnin anlaminin yorumlanmasinda, yazarin niyetinin önemi üzerine yapilan tartismalar agirlikli bir yer tutmaktadir. Yorumun nihai amacinin yazarin kast ve niyetine ulasmak oldugunu söyleyenlerden, yazarin hiçbir önemi olmadigini söyleyenlerden, yazarin hiçbir önemi olmadigini söyleyenlere kadar bu konuda bir görüs çesitliligi meydana gelmistir. Bu çesitlilik içerisinde Gadamer'in felsefi hermenötigi, Heidegger'in Dasein hermenötigini izleyerek, anlamanin ontolojik bakis açisindan, yöntem fikrinin metnin hakikatiyle ilgili tarihsel tecrübenin biricikligini yakalayamayacak kadar sinirlayici oldugunu bu nedenle yorum sorununa bir yöntem sorunu olarak yaklasmanin; gerçegi daha isin basinda kaçirmak oldugunu iddia eder. O yüzden Gadamer, niyetselcilerin indirgemeci yaklasimlarini anlam ve dilin ontolojik boyutuna yönelerek reddetmektedir. Burhanettin Tatar, büyük ölçüde Gadamer'in bu felsefi hermenötik çizgisinin, yazarin niyeti sorunu baglamindaki konumunu irdelemekte, bu konuda Hirsch tarafindan gelistirilen ve Anglo-Amerikan izleyicileri tarafindan sürdürülen hermenötik gelenek içerisindeki yerini tartismaktadir. Bu arada yazarin niyeti baglaminda çagdas hermenötikçiler arasinda yapilan tartismalar ve Gadamer'in bunlara cevabi büyük bir vukufiyetle ele alinmaktadir. Özgün hali The Catolic University of America'da verilmis bir doktora tezi olan bu eserin, özellikle ilahiyat ve kutsal metinlerin yorumlanmasi konusundaki tartismalara da önemli bir katkisi olacagini umuyoruz.(Arka Kapak)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 7,41    7,41   
2 3,85    7,71   
3 2,62    7,85   
6 1,33    8,00   
9 0,91    8,15   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 7,41    7,41   
2 3,85    7,71   
3 2,62    7,85   
6 1,33    8,00   
9 0,91    8,15   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 7,41    7,41   
2 3,85    7,71   
3 2,62    7,85   
6 1,33    8,00   
9 0,91    8,15   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 7,41    7,41   
2 3,85    7,71   
3 2,62    7,85   
6 1,33    8,00   
9 0,91    8,15   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 7,41    7,41   
2 3,85    7,71   
3 2,62    7,85   
6 1,33    8,00   
9 0,91    8,15   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat