Dokuzluklar

Stok Kodu:
9786055515645
Boyut:
13,3x1,5
Sayfa Sayısı:
170
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-01
Çeviren:
Prof.Dr. Zeki Özcan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2.Hamur
17,00
9786055515645
409496
Dokuzluklar
Dokuzluklar
17.00
Bu kitap, tümüyle Aristoteles'in Metafizik'teki, A Kitabı IX. kısım, görüşlerinin eleştirel bir tartışmasıdır. Aristoteles burada şunu savunuyordu:Düşüncenin düşüncesi ya da kendini düşünme, yüce Realitedir. Onun bu tezinde çok farklı iki nokta vardır:1) Zekâ için, kendini düşünmeden üstün düşünce yoktur2) Kendini düşünme yüce realitedir.Birinci kısımda Plotinus, bu iki noktadan ilkine kayıtsız şartsız katılır: Terimin asıl anlamında sadece kendini düşünen varlık düşünür. Yine de dikkat etmek gerekir ki, Plotinus, Aristoteles'in açıklamasına iki ekleme yapar: Önce kendini düşünen varlık, varlık olarak birdir; fakat düşünen varlık sıfatıyla ikidir; çünkü bölünme yoksa düşünce de olamaz; üstelik nasıl görme sırasında gözdeki ışık ve dış ışık karışırsa, insan kendini düşünürken ruhta, süje ve obje birbirine nüfuz eder; kendini düşünme, başka bir şeyi düşünmenin bir tür sınırı gibidir: Bu iki ekleme, Aristoteles'te olduğu gibi, kendini düşünmeyi yalnızlığa yerleştirmek şöyle dursun, Bir ve Ruh. arasına yerleştirir.Kitabın geri kalanında, Aristoteles'in ikinci tezine karşı kanıtlama vardır. Kanıtlardan bazıları ayrıntılıdır; diğerleri birkaç satırla, harta birkaç kelimeyle geçiştirilmiştir. Öyle görünüyor ki, Plotinus çoğunlukla, başka yerde olduğu gibi, burada da Aristoteles'e karşı eleştirisini bir şemaya göre yapar. Bu şemaya Platon üzerine birkaç yorumda da rastlanır ve Plotinus bu yorumlardan sadece en önemli gördüklerini derinleştirir ve diğer yorumlar çok kısa formüller halinde korunmuştur.

Bu kitap, tümüyle Aristoteles'in Metafizik'teki, A Kitabı IX. kısım, görüşlerinin eleştirel bir tartışmasıdır. Aristoteles burada şunu savunuyordu:Düşüncenin düşüncesi ya da kendini düşünme, yüce Realitedir. Onun bu tezinde çok farklı iki nokta vardır:1) Zekâ için, kendini düşünmeden üstün düşünce yoktur2) Kendini düşünme yüce realitedir.Birinci kısımda Plotinus, bu iki noktadan ilkine kayıtsız şartsız katılır: Terimin asıl anlamında sadece kendini düşünen varlık düşünür. Yine de dikkat etmek gerekir ki, Plotinus, Aristoteles'in açıklamasına iki ekleme yapar: Önce kendini düşünen varlık, varlık olarak birdir; fakat düşünen varlık sıfatıyla ikidir; çünkü bölünme yoksa düşünce de olamaz; üstelik nasıl görme sırasında gözdeki ışık ve dış ışık karışırsa, insan kendini düşünürken ruhta, süje ve obje birbirine nüfuz eder; kendini düşünme, başka bir şeyi düşünmenin bir tür sınırı gibidir: Bu iki ekleme, Aristoteles'te olduğu gibi, kendini düşünmeyi yalnızlığa yerleştirmek şöyle dursun, Bir ve Ruh. arasına yerleştirir.Kitabın geri kalanında, Aristoteles'in ikinci tezine karşı kanıtlama vardır. Kanıtlardan bazıları ayrıntılıdır; diğerleri birkaç satırla, harta birkaç kelimeyle geçiştirilmiştir. Öyle görünüyor ki, Plotinus çoğunlukla, başka yerde olduğu gibi, burada da Aristoteles'e karşı eleştirisini bir şemaya göre yapar. Bu şemaya Platon üzerine birkaç yorumda da rastlanır ve Plotinus bu yorumlardan sadece en önemli gördüklerini derinleştirir ve diğer yorumlar çok kısa formüller halinde korunmuştur.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 17,00    17,00   
2 8,84    17,68   
3 6,01    18,02   
6 3,06    18,36   
9 2,08    18,70   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 17,00    17,00   
2 8,84    17,68   
3 6,01    18,02   
6 3,06    18,36   
9 2,08    18,70   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 17,00    17,00   
2 8,84    17,68   
3 6,01    18,02   
6 3,06    18,36   
9 2,08    18,70   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 17,00    17,00   
2 8,84    17,68   
3 6,01    18,02   
6 3,06    18,36   
9 2,08    18,70   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 17,00    17,00   
2 8,84    17,68   
3 6,01    18,02   
6 3,06    18,36   
9 2,08    18,70   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat