Bakış ve Ses

Stok Kodu:
9789753426282
Boyut:
13x1,2
Sayfa Sayısı:
152
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2018-01
Çeviren:
İzzet Yasar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
%10 indirimli
126,00
113,40
9789753426282
385274
Bakış ve Ses
Bakış ve Ses
113.40
Uzun yillar ünlü sinema dergisi Cahiers du cinema'nin yayin yönetmenligini yapan Pascal Bonitzer, sinemayi sinema yapan temel özellikleri tek tek sorgulama konusu haline getirmis özgün bir düsünürdür. Bu dergide yayimlanmis yazilarini bir araya getiren Bakis ve Ses, daha önce yayimladigimiz Kör Alan ve Dekadrajlar gibi, temel bir saptamayla yola çikiyor: Sinema, teknik aygitin yapisindan, çekim kosullarindan, montajdan ve yönetmen-oyuncu iliskisine dair belli kabullerden kaynaklanan, mekaniklesmis bir temsil ideolojisine sahiptir. Bu yüzden sinemanin yarattigi yasayan, canli, hareket halindeki alan derinliginin ortaya çikardigi "gerçeklik etkisi"ni sorusturmak ilk görev olmali.Makalelerin tümünde yorumun merkezinde "bakis" var: hem yönetmenin bakisi, hem o bakisi devralanlar olarak bizim perdeye bakisimiz. Diger yandan Bonitzer'e özgü en önemli katki, sinemada sesin kullanim biçimine, dis sese ve dis sesin nasil bir "nesnellik ve otorite" kaynagi olarak kullanildigina dair özel vurgusu.Kitapta, Amarcord ve Gece Bekçisi gibi iyi bilinen, klasiklesmis bir dizi film ile Ayzenstayn, Buñuel, Godard, Straub ve Antonioni gibi yönetmenler ve belgesel sinema üstüne güzel yazilar okuyacaksiniz film seyretmekle kalmayip, birer yapim olarak filmlerin nasil çalistigi üzerine düsünmeyi sevenler için.
Uzun yillar ünlü sinema dergisi Cahiers du cinema'nin yayin yönetmenligini yapan Pascal Bonitzer, sinemayi sinema yapan temel özellikleri tek tek sorgulama konusu haline getirmis özgün bir düsünürdür. Bu dergide yayimlanmis yazilarini bir araya getiren Bakis ve Ses, daha önce yayimladigimiz Kör Alan ve Dekadrajlar gibi, temel bir saptamayla yola çikiyor: Sinema, teknik aygitin yapisindan, çekim kosullarindan, montajdan ve yönetmen-oyuncu iliskisine dair belli kabullerden kaynaklanan, mekaniklesmis bir temsil ideolojisine sahiptir. Bu yüzden sinemanin yarattigi yasayan, canli, hareket halindeki alan derinliginin ortaya çikardigi "gerçeklik etkisi"ni sorusturmak ilk görev olmali.Makalelerin tümünde yorumun merkezinde "bakis" var: hem yönetmenin bakisi, hem o bakisi devralanlar olarak bizim perdeye bakisimiz. Diger yandan Bonitzer'e özgü en önemli katki, sinemada sesin kullanim biçimine, dis sese ve dis sesin nasil bir "nesnellik ve otorite" kaynagi olarak kullanildigina dair özel vurgusu.Kitapta, Amarcord ve Gece Bekçisi gibi iyi bilinen, klasiklesmis bir dizi film ile Ayzenstayn, Buñuel, Godard, Straub ve Antonioni gibi yönetmenler ve belgesel sinema üstüne güzel yazilar okuyacaksiniz film seyretmekle kalmayip, birer yapim olarak filmlerin nasil çalistigi üzerine düsünmeyi sevenler için.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 113,40    113,40   
2 58,97    117,94   
3 40,07    120,20   
6 20,41    122,47   
9 13,86    124,74   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 113,40    113,40   
2 58,97    117,94   
3 40,07    120,20   
6 20,41    122,47   
9 13,86    124,74   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 113,40    113,40   
2 58,97    117,94   
3 40,07    120,20   
6 20,41    122,47   
9 13,86    124,74   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 113,40    113,40   
2 58,97    117,94   
3 40,07    120,20   
6 20,41    122,47   
9 13,86    124,74   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 113,40    113,40   
2 58,97    117,94   
3 40,07    120,20   
6 20,41    122,47   
9 13,86    124,74   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat